دانلود مداحی

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

انتها نامـه تحصیلی کارشناسی ارشد دکتری مدیریت براساس یک استاندارد جهان ی از پنج بخش تشکیل شده است. بعد از نگارش انتها نامـه مدیریت جهت آنکه انتها نامـه جلد شود باید به صورت زیر تنظیم گردد :

۱- صفحه عنوان

۲- پیشگفتار و در صورت نیاز تشکر قدر دانی

۳- فهرست مطالب

۴- فصل اول – طرح تحقیق

۵- فصل دوم –قبلی ه تاریخی تحقیق

۶- فصل سوم _روش تحقیق

۷- فصل چهارم _ ارائه یافته های تحقیق و تجزیه تحلیل آن

۸- فصل پنجم _ خلاصه تحقیق ارائه پیشنهاد ها

۹- فهرست منابع مآخذ

۱۰- پیوست

۱- عنوان تحقیق
عنوان تحقیق صفحه اولین صفحه انتها نامـه است. برخی وقتها صفحه عنوان درست مانند جلد انتها نامـه طراحی می‌شود. صفحه عنوان حاوی اطلاعات زیر است:

الف) عنوان انتها نامـه

ب ) نام کامل استاد راهنما

ج ) نام کامل محقق یا محققین

د ) نام مرکز یا دانشگاهی که انتها نامـه در آن تگذشته میگردد .

ذ ) نوع مدرک ( جهت مثال : انتها نامـه دوره کارشناسی ابیشتر شدن مدیریت )

و ) تاریخ ارایه انتها نامـه

۲) پیشگفتار تشکر و قدر دانی
صفحه تشکر قدردانی الزامی نیست ولی مرسوم است که صفحه را به تقدیر تشکر اختصای می‌دهند. محقق میتواند در پایین پیشگفتار از شخص یا افراد با موسساتی که او را در انجام تحقیقش یاری و راهنمای ی کرده اند ، سپاسگزاری نماید .


۳) فهرست مطالب
فهرست مطالب شماره صفحه مطالب حاوی سه بخش است. دقت بکنید فهرست مطالب با حروف الفبا شماره صفحه می‌خورد.

فهرست عناوین و شماره صفحه هر مطلب

فهرست جداول شماره صفحه هر جدول، در صورتیکه جدول وجود داشته باشد.

فهرست تصاویر شماره صفحه هر تصویر ، در صورتیکه عکس وجود داشته باشد.

۴) فصل اول: طرح تحقیق یا کلیات پژوهش
طرح تحقیق یا کلیات پژوهش فصل اول انتها نامـه خیلی مشابه پروپوزال است. مهمترین قسمت های طرح تحقیق عبارتند از :

۴-۱- عنوان تحقیق ؛ می بایست شناختی دقیق و روشن از مورد تحقیق را عرضه دارد خالی از هرگونه ابهام و پیچیدگی باشد .

۴-۲- مقدمه یا تاریخچه ای از موضوع تحقیق : در این بخش مختصری از نظرات بررسی ها مربوط به موضوع یا مسایل موارد حل نشده در این حوزه و همین طور توجه علاقه جامعه به این مساله اشاره می شود .

۴-۳- تعریف مورد تحقیق : در این قسمت محقق مورد مورد علاقه یا نیاز احساس شده خود را در حوزه تحقیق بیان میدارد و عوامل موجود در موقیعت را تعریف تعیین می نماید .

۴-۴- هدف یا هدفهای کلی تحقیق : این بخش بایستی با عبارات مثبت و کلی طرح شود اززیاد شدن مطالب پرهیز شود

۴-۵-شیوه انجام تحقیق : در این بخش پژوهشگرراهنمای کاری خود را بیان میدارد و روش های گوناگونی را که در گرد آوری مطالب به کار برده ذکر می نماید همین طور اگرراهنمای آماری خاصی را در تولید و ساخت و تدوین اطلاعات به کار برده آن روش را بیان می نماید و بیان آن یکی از ملزومات است .

۴-۶-ا همیت ارزش تحقیق : با توجه به تشابه این بخش از طرح تحقیق با تعریف مورد تحقیق که در آن محقق نیاز خود را در آگاهی به نتایج بررسی عنوان میسازد ، در این سری منابع شخصی یا علمی که از خاتمه تحقیق به محقق دست میدهد ، بحث می شود .

۴-۷- محدودیت های تحقیق : محدودیت هایی که کنترل آن از عهده محقق خارج است مانند گزینش نوع بافته ها و یا زیر اندازها دیگر محدودیت هایی که کنترل آن در دست محقق است مانند موضوع و مکان تحقیق ...

۴-۸- تعریف عبارت ‌ها: در این پارت محقق بایستی عبارت های کلیدی تحقیق را بر اساس منابعی معتبر به صورتی فرد دی تعریف نماید .

۵) فصل دوم: قبلی ه تحقیق یا ادبیات پژوهش
در این بخش بر اساس مطالعات قدیم ، مبانی نظری پژوهش بیان می شود. منظور از مبانی نظری ارائه تعاریف مفاهیم بکار رفته در پژوهش به صورت روشن است و می بایست بر اساس مطالعات معتبر قبلی صورت گیرد. در بخش دوم ادبیات پژوهش به ارائه مطالعات مشابه که قبلاً توسط محققان دیگر صورت گرفته پرداخته می شود. چنانچه درباره سازمانی ویِژگزینشه تحقیق میکنید می بایست یک بخش از فصل دوم را در میزان سه تا جهار صفحه به معرفی سازمان مربوط اختصاص دهید.

۶) فصل سومشیوه تحقیق :
در این بخش نوع پژوهش بر طبـق هدف ماهیت معرفی می شود. همچنین شیوه گردآوری داده ها بیان می شود. اکثرا ٌ پژوهش های علمی از نحوه های تحقیق میدانی کتابخانه ای برای گردآوری داده ها اطلاعات مصرف می کنند. همین طور جامعه آماری در صورت لزوم نمونه آماری معرفی می شوند. پس گزاره های پژوهش ( فرضیه ها یا پرسشها ) ارائه می گردد. همچنین آزمونهای آماری مورد استفاده و پروگرام تجزیه و تحلیل داده ها نیز معرفی می شود. به بحث مقدمه ای برروش تحقیق رجوع بکنید .

۷- فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها
در این قسمت بر اساس داده های بدست آمده با توجه به روشهای آماری مناسب به تجزیه نقد داده ها و ازمون فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. اکثرا جهت افزایش دقت محاسبات نرم افزار های آماری مانند SPSS بکار گرفته می شود. این تحلیل اساس یک پژوهش علمی است.

۸- فصل پنجم: خلاصه تحقیق و توصیه ها

این فصل حاوی دو سری مهم یکی خلاصه تحقیق دیگری پیشنهاد ها است. خلاصه مناسب ترکیبی از دو نوع اطلاعات است : اطلاعات و یافته هایی که محقق از تحقیق جاری خویش به دست آورده است. دوم اطلاعات یافته هایی که محقق از طریق مطالعه تحقیقات نوشته های افراد دیگر جمع آوری کرده است.

بعد از خلاصه انتها نامـه باید محدودیت‌های تحقیق بیان شود. ذکر سه الی پنج مورد کافی است.

درنهایت می بایست پیشنهاد ها ارائه شود: توصیه برای محققان آینده، توصیه به سازمان مورد بررسی و توصیه های عمومی که در هر مورد می بایست سه یا چهار پیشنهاد بیان شود. توصیه می بایست جهت استفاده‌کنندگان چراغ باشد.

۹- فهرست منابع مآخذ
در این قسمت تمام منابع و مآخذ مورد مصرف ارائه می‌شود. فهرست نویسی قوانین ویِژگزینشه خودش را دارد. ازآموزش APA برای نوشتن فهرست منابع مصرف می‌شود. به روش نوشتن فهرست منابع رجوع بکنید .

۱۰- پیوست
حاوی مطالب و مدارکی است که در درک و فهم خواننده از انتها نامـه کمک چندانی نمی نماید و میتوان از پرسش نامـه ها آزمونها ، نامـه های نوشته شده به افراد موسسات وبقیه وسایل جمع اوری اطلاعات نام برد .

  • ۹۵/۰۳/۲۹
  • محمد نوازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی