دانلود مداحی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


طراحی وب سایت

تصمیم بر سر اینکه باید خودم سایت خود را طراحی کنم یا از شخص یا شرکت ی پیشرفته یاری بگیرم به پارامترهای مهم بسیاری بستگی دارد. یکی از مهمترین پارامترهایی که می بایست در نظر گرفته شود سطح توقعی است که شما پرسنل کاری شما در ساخت طراحی سایتی جذاب و کاربر پسند دارند بطوریکه بتواند از لحاظ کارایی آنچه را که نیاز دارید برآورده نماید. تصمیم بر سر اینکه خودتان طراحی را بر عهده بگیرید یا آن را به شخص یا مجموعه ی دیگر محول نمایید، به سطح مهارت شما، خصوصیات مورد نیازتان، هدف از پروژه طراحی وب سایت تان میزان زمان مورد نیاز جهت ساخت طراحی سایت بر می گردد.

گاهی از مهارتهای ضروری در طراحی و تهیه و تولید وب سایت به قرار زیرند:

دانستن HTML: دانشی مختصر از HTML ضروری است ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که پروگرام های خوب در طراحی سایت، می توانند در این امر به شما کمک کنند.

توانی های هنری: داشتن سلیقه در انتخاب مناسب رنگ ها و المانهای دیگر، برای یک طراح وب سایت از ضروریات است تا بتواند سایتی جذاب و گیرا طراحی نماید.

مهارت در استفاده از برنامـه های گرافیکی: داشتن قدری دانش در چگونگی تولید تصاویر تمیـز شفاف و نیز گرافیک سایت، از ضروریات است. همین طور لازم است تا تصاویر برای بارگذاری سریع، به کمترین اندازه کاهش داده شوند.

مهارت در تعیین ساختار سایت: تعیین ساختاری برای سایت پیاده سازی و طراحی آن، از حیاتی ترین مهارتهایی است که طراح وبسایت می بایست با آن آشنایی داشته باشد.

پروگرام نویسی: طراحی سایت، احتمـا لا نیاز به پروگرام نویسی برای CGI، کدهای جاوا اسکریپت، و پروگرام نویسی برای دیتابیس دارد تا بر جذابیت صفحات سایت افزوده شود.

مهارت های تجاری بازاریابی: فرقی نمی نماید که سایتی که می خواهید ایجاد کنید شخصی است یا تجاری، ویژگیهایی تجاری وجود دارند که طراح می بایست از بدو طراحی سایت تا انتهای آن، آنها را در نظر بگیرد.



مواقعی که نمی توانید همه اینکارها را انجام دهید

چنانچه زمان کافی یا مهارت مورد نیاز را برای طراحی سایت را ندارید، می توانید از شرکت یا شخصی معتبر جهت این منظور مصرف نمایید بطوریکه کلیه یا بخشی از آن را برای شما انجام دهند. طراحی می تواند بوسیله یک شخص یا تیم صورت گیرد. طراحان شخصی ارزانتر هستند چراکه آنها اکثرا آنها در کشورهایی زندگی می کنند که نرخ های دستمزد، پنجم هزینه های دستمزد در دیگر جاهای جهان است . در نتیجه پرداخت بعنوان مثال 6000 تومان به آنها در ازای هر ساعت کاری در ایران، معادل پرداخت 30000 تومان در کشورهای اروپایی آمریکایی است.

مولفین مطالب سایت نیز می بایست از نص نوشتاری خوب ی برخوردار باشند. اکثرا ٌ آنها تعرفه ای در حدود 20 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت. مولفین مطالب به زبان انگلیسی نیز چیزی در حدود 60 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت.

اطمینان حاصل بکنید که با طراح وبسایت تان، برنامـه نویسان، و گردآورندگان مطالب سایت تان در رابطه هستید. یک طراح خوب وب سایت بخوب ی می داند چطور بازاریابی اینترنتی را در وبسایت تان پیاده سازی نماید تا وبسایت تان بخوب ی با موتورهای جستجوگر کار نماید .

هزینه های برون سپاری کار چه میزان است؟

برای وبسایت هایی با شش صفحه یا تعداد صفحات کمتر، در هر کجای جهان که باشید، انتظار داشته باشید تا تعرفه ای در حدود 150 هزار تومان را جهت طراحی قالب، تا میلیون پانصد هزار تومان برای کل سایت، گرافیک مطالب آن بپردازید. برای پروژه های پیچیده تر که نیاز به تعلت زیادتری بین سایت فرد ان خود دارند، شاید رقمی بین 500 هزار تومان جهت تنها برنامـه نویسی تا 10 میلیون تومان جهت کل وبسایت بپردازید.

همچنین تعرفه های دیگری نیز برای شما وجود دارد نظیر هزینه های مدیریت زمانی. شما نیاز خواهید داشت تا کل پروژه را مدیریت بکنید : نوشتن معین ات پروژه، زمان برای نوشتن ارسال پست الکترونیکی به طراحان سایت شرکـت ها، انجام گاهی تست ات کیفی غیره. در برخی نیز اکنون ت، پی خواهید برد که انجام پروژه بصورت داخلی و اط طریق شرکـت خود، کم نرخ تر از انجام آن از طریق برون سپاری خواهد بود.

به یاد داشته باشید که تمام موارد پول نیست. چنانچه شرکـت شما، شرکـت معتبری است و نام برند شما بر سر زبانها قرار گرفته است، در اینصورت احتمـا ل دارد تا بخواهید بطور جدی از طراحان کمپانی های معتبر در طراحی سایت خود استفاده بکنید تا مطمئن شوید برند شما، لطمه ای نخواهد دید.
مخلص کلام

تصمیم بر سر آنکه از طراح پیشرفته برای طراحی سایت خود مصرف بکنید یا آنکه خود اقدام به طراحی آن نمایید، بسته به مهارت های شما، زمان فراغت شما، بودجه تصمیم نهایی تمایل خودتان دارد.

  • محمد نوازی