دانلود مداحی

  • ۰
  • ۰

هاست چیست ؟


هاست چیست ؟


Web hosting یا میزبان وب یا همان هاست به فضایی در اینترنت گفته می شود که اطلاعات سایت ها و وبلاگ ها در آن نگهداری می شود ، عموما به معنای فضای اختصاص داده شده به وب سایت گفته می شود. هاست یا فضای میزبانی دارای حجم معینی جهت نگهداری از اطلاعات می باشد که این حجم نسبت به بزرگی وب سایت و اطلاعات آن متغیر است ، حجم هاست در تمام سرویس های میزبان فا قابل ارتقاء می باشد .

هاست در حقیقت مانند هارد در کامپیوتر شما می باشد ، با این تفاوت که اطلاعات موجود در هاست بر بستر اینترنت نگهداری می شوند و تمام اطلاعات بر روی هارد سرور های متصل به اینترنت نگهداری می شود ، اطلاعاتی که بر روی هاست نگهداری می شوند در تمام دنیا توسط افراد از طریق اینترنت قابل دسترس می باشند البته امکان رمزنگاری اطلاعات وجود دارد . همانطور که آگاه هستید سرور هاستینگ ( هاست ) یک کامپیوتر همیشه روشن می باشد که وظیفه آن نگهداری اطلاعات و اشتراک اطلاعات به صورت 24 ساعته در اینترنت می باشد . در حقیقت این کامپیوتر های همیشه روشن که میزبان اطلاعات هاست های مشترکین یک هاستینگ می باشد در یک مرکز پیشرفته به نام دیتاسنتر نگهداری می شود . بسته به کیفیت قطعات سرور ها ( کامپیوتر های ارائه دهنده خدمات ) و شرایطی که کامپیوتر های سرور در آن نگهداری می شود ( شرایط فیزیکی دیتاسنتر ها ) کیفیت هاست ها متغیر می باشد ، به طور مثال ممکن است بسته به شرایط فیزیکی دیتاسنتر کامپیوتر سرور طی 30 روز ، حدود 1 ساعت قطع باشد ( کامپیوتر سرور روشن نباشد ) در این صورت هاست های کاربرانی که در این سرور میزبانی می شوند طی 30 روز 60 دقیقه قطع هستند و در کل دنیا اطلاعات آن وب سایت در آن بازه زمانی قابل دسترس نمی باشد . شرکت های  هاستینگ با اجاره یک یا چند سرور از دیتاسنتر های مختلف و بهینه سازی سرور ها جهت ارائه هاست اشتراکی به میزبانی اطلاعات کاربران می پردازند و در قبال آن هزینه ماهیانه یا سالیانه دریافت می کنند ، باید توجه داشت که ممکن است بر روی یک سرور از چندین هزار سایت میزبانی شود ( میزبانی وب ) و به هاست های مشترکین آن سرور چندین هزار نفره ، هاست اشراکی می گویند .

سپس شرکت های هاستینگ برای سهولت کاربران جهت ویرایش اطلاعات و به اشتراک گزاری اطلاعات بر روی هاست های خود کنترل پنل نصب می نمایند و کاربران می توانند با استفاده از یک کنترل پنل گرافیکی پیشرفته اطلاعات هاست خود را کنترل و از امکانات هاست مانند ایمیل ، بانک اطلاعاتی ، آنالیز کننده وب سایت ، آمارگیر و … استفاده نمایند .

در زمینه میزبانی وب و هاستینگ دو نوع هاست همواره در دسترس کاربران قرار می گیرد :

1- هاست لینوکس

2- هاست ویندوز

هاست لینوکس : سیستم عامل این نوع هاست ها تحت لینوکس ( متن باز ) می باشد .

هاست ویندوز : سیستم عامل این نوع هاست ها تحت ویندوز می باشد .

در مقاله تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز به صورت کامل به بررسی این دو نوع هاست پرداخته ایم .

میزبان فا ارائه دهنده خدمات هاست لینوکس با کنترل پنل پیشرفته CPanel و DirectAdmin  می باشد که در میزبان فا طیف گسترده ای از خدمات میزبانی وب را برای کاربران فراهم نموده است.

  • ۹۵/۰۷/۰۷
  • محمد نوازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی